De Wulverhorst behaalt voor de 9de keer PREZO-keurmerk!

P E R S B E R I C H T
————————————————————————————————-
De Wulverhorst bewijst zichzelf opnieuw met behalen PREZO-keurmerk

Woon- en zorgcentrum De Wulverhorst is opnieuw beloond met kwaliteitskeurmerk PREZO. Dit keurmerk, voorheen bekend als het Gouden keurmerk voor de zorg, werd na een uitgebreide audit uitgereikt aan het woon- en zorgcentrum in Oudewater.

Voor bestuurder Joyce Jacobs is het behalen van het keurmerk de verdienste van de enorme inzet die de medewerkers elke dag tonen. “Het geeft niet alleen aan dat onze cliënten tevreden zijn, maar ook dat wij structureel werken aan betere zorg. Dat kan alleen door de grandioze inzet van onze zorgteams.

Het is een bijzonder heftige tijd voor de verpleeghuiszorg. Toch lukt het de zorgmedewerkers van De Wulverhorst elke dag om de cliënt centraal te stellen. Joyce: “Terwijl de zorgelijke nieuwsberichten elkaar in rap tempo opvolgen en bijna dagelijks protocollen worden aangescherpt, lukt het onze medewerkers toch om uitmuntende zorg te leveren. Het gaat daarbij niet alleen om juiste lichamelijke verzorging, maar ook om goede psychische
verzorging, er zijn voor onze cliënten.”

Wensen
Medewerkers van De Wulverhorst willen cliënten echt kennen, om zo de zorg te kunnen geven waar ze zich prettig bij voelen. De medewerkers doen er alles aan om – binnen de mogelijkheden – de wensen van de cliënten in vervulling te laten gaan. “Dat gaat niet alleen om dieetwensen of het kiezen van verzorgingsmomenten, maar ook om het kunnen uitvoeren van hobby’s en de inrichting van de appartementen. Bij De Wulverhorst geloven we dat je een leuk, gezellig en actief leefklimaat moet creëren om het voor mensen goed en leuk te laten blijven. Je kan goed meedoen, zolang je omgeving je daartoe uitdaagt en inspireert”, legt Joyce uit.

PREZO is een keurmerk van Perspekt, een kwaliteitsinstituut in de zorg. De stichting ondersteunt organisaties binnen de langdurige zorg in het verder ontwikkelen van kwaliteitsdenken. Een keurmerk geldt voor drie jaar. Ieder jaar vindt er een toetsing plaats. De Wulverhorst doet ieder jaar vrijwillig mee aan een audit. “Een jaarlijkse audit houdt ons scherp. Het helpt ons als organisatie om continu te leren en te verbeteren. Zo blijven we werken aan goede zorg, waarbij de wens van de cliënt te allen tijde centraal staat.”

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Veel plezier! Lees meer over onze cookies.