Casemanagement dementie

Casemanagement dementie

Een casemanager dementie is een vast aanspreekpunt voor mensen met dementie en hun naasten. De casemanager dementie kijkt samen met u en uw naasten hoe u zo lang mogelijk op een prettige en veilige manier in uw thuissituatie uw dag kunt invullen. 

Wat doet de casemanager?

Een casemanager dementie begeleidt mensen met dementie en hun naasten bij de gevolgen van dementie in het dagelijks leven. De casemanager dementie werkt samen met andere betrokken hulpverleners, om de zorg voor degene met dementie zo goed mogelijk te kunnen vormgeven. De begeleiding bestaat onder andere uit:

  • Een luisterend oor;
  • Praktische ondersteuning bij wet- en regelgeving;
  • Bespreken van wensen en behoeften van de persoon met dementie én van de naasten; 
  • Informatie verstrekken over de gevolgen van dementie en hoe je hiermee om kunt gaan.

Bekostiging

De casemanager dementie wordt meestal vergoed vanuit de ziektekosten verzekering, dit betekent dat u geen eigen bijdrage hoeft te betalen voor deze ondersteuning. 

Als u een indicatie heeft voor de Wet Langdurige Zorg, betaalt u een eigen bijdrage naar rato van de zorg die u afneemt. U kunt uw eigen bijdrage uitrekenen via https://www.hetcak.nl/zelf-regelen/eigen-bijdrage-rekenhulp 

Bereikbaarheid

De casemanagers dementie zijn telefonisch te bereiken op 06-82069500 of via de mail op casemanagementdementie@wulverhorst.nl

Tijdens een kennismakingsgesprek bespreken we de mogelijkheden voor een passend zorgprogramma

Bel voor een afspraak
0348 562 214

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Veel plezier! Lees meer over onze cookies.