Klachtenprocedure
Wij doen ons best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Heeft u op- of aanmerkingen, suggesties of klachten? Wij horen het graag! Heeft u suggesties of ideeën dan kunt u dit delen via de rode en groene kaarten bij de ingang van De Wulverhorst en deponeren in de brievenbus. Wij stellen dit erg op prijs.
Klachten
Hieronder vindt u de procedure voor het indienen van een klacht. Wij vinden het belangrijk in gesprek te gaan. Het liefst rechtstreeks, met de direct betrokkene en/of leidinggevende. Maar u kunt ook terecht bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Cliëntvertrouwenspersoon
Het kan gebeuren dat een gesprek met de betrokkene en/of leidinggevende niet tot een gewenste oplossing leidt. Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de externe klachtenfunctionaris. De Wulverhorst maakt gebruik van de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir. De klachtenfunctionaris staat u bij met advies en het formuleren van uw klacht en bemiddelt bij het komen tot een oplossing. Uw klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld.
Via deze link kunt u uw klacht insturen naar de klachtenfunctionaris. https://forms.zenya.work/jc42k4x18z/412
Telefoonnummer: 06 484455388 (ma t/ vr van 9.00 tot 17.00 uur)
Email: bemiddeling@quasir.nl
Mocht ook dit niet leiden tot een oplossing van uw klacht is er ook de mogelijkheid om uw klacht bij De Stichting Onafhankelijke Klachtenbemiddeling (SOK) neer te leggen. De Commissie Klachtbehandeling is zelfstandig en werkt onafhankelijk van de zorgaanbieders. De leden van de klachtencommissie hebben geen binding met de instellingen en hebben een geheimhoudingsplicht.
Hieronder leest u een folder waarin wordt uitgelegd wat u kunt doen als u een klacht heeft. Ook vindt u daar de contactgegevens van De Stichting Onafhankelijke Klachtenbemiddeling.
Folder: Wat kunt u doen als u een klacht heeft
Cliëntvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang
Iedere cliënt en zijn of haar vertegenwoordiger die te maken heeft met de Wet zorg en dwang (Wzd), heeft recht op bijstand door een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon Wzd. Voor u is dit een cliëntvertrouwenspersoon van Stemgever. De cliëntvertrouwenspersoon behandelt uw vraag of klacht vertrouwelijk en biedt gratis ondersteuning. In dit document leest u meer over wat de cliëntvertrouwenspersoon voor u kan betekenen.
Deze folder is speciaal geschreven voor vertegenwoordigers van mensen die met gedwongen zorg te maken kunnen krijgen, zoals mensen met bijvoorbeeld dementie.