Kwaliteit
Bij alles wat wij doen (en laten!) streven wij naar een zo hoog mogelijke kwaliteit. Dat is voor ons vanzelfsprekend. We dagen onszelf en elkaar iedere dag uit om te kijken naar wat beter kan. We durven feedback te geven en te vragen. Dit houdt ons als medewerkers en als organisatie scherp en veerkrachtig.
Generiek kompas ‘Samen werken aan kwaliteit van bestaan’
Vanaf 1 juli 2024 is het Generiek kompas van kracht. Het Generiek kompas is een kwaliteitskader en gaat over langdurige zorg en kwaliteit van bestaan van mensen met een zorgvraag thuis, in de wijk of in het verpleeghuis. De huidige kwaliteitskaders verpleeghuiszorg, wijkverpleging en het addendum voor de Wlz-zorg thuis komen hiermee te vervallen. In het Generiek kompas staat omschreven wat cliënten en hun naasten mogen verwachten van zorg en dus van De Wulverhorst. Het kompas daagt ons uit om samen met cliënten en bewoners, zorgverleners en zorgorganisaties de kwaliteit te verbeteren en ons lerend vermogen te versterken.
Jaarplan
In het generiek kompas staat beschreven dat iedere organisatie een kwaliteitsbeeld van de organisatie maakt. In dit kwaliteitsbeeld is een terugblik, reflectie en vooruitblik beschreven gebaseerd op de vijf bouwstenen van het Generiek kompas. Aangezien de vijf bouwstenen van het kompas goed aansluiten op de speerpunten van onze organisatie is er besloten om het jaarplan 2025 en het kwaliteitsbeeld samen te voegen tot één document.
In het document leest u wat De Wulverhorst in 2024 heeft gedaan, maar ook de plannen voor 2025. Er is gekozen voor een visueel en interactief document om de leesbaarheid te bevorderen. In het kwaliteitsbeeld/jaarplan wordt verwezen naar podcasts, nieuwsbrieven, auditrapporten en ervaringen van onze cliënten om zo een goed beeld te geven van onze werkzaamheden. De actiepunten van 2025 worden uitgewerkt in verschillende projecten en werkgroepen. In een jaarlijks (kwaliteits)verslag blikken wij terug op hetgeen wat wij hebben gedaan.
Collega’s en medezeggenschapsorganen (Cliëntenraad – CR, Verzorgende en Verpleegkundige Adviesraad – VVAR, Ondernemingsraad – OR en Raad van Toezicht) zijn betrokken bij het kwaliteitsbeeld/jaarplan 2025 en het (kwaliteits)verslag.
Hier leest u ons kwaliteitsbeeld/jaarplan 2025 en het (kwaliteits)verslag 2024.
Cliënttevredenheidsonderzoek
De Wulverhorst meet jaarlijks de tevredenheid van haar cliënten. Bewoners en naasten kunnen hun ervaring kenbaar maken tijdens het MDO. In de thuiszorg wordt de tevredenheid gemeten met behulp van de PREM. Via de PREM kunt u uw ervaringen met de zorg met ons delen. Ook kunt u altijd uw ervaringen delen via www.zorgkaartnederland.nl. Op ZorgkaartNederland wordt de zorg van De Wulverhorst gewaardeerd met een prachtige 8,6.
PREZO-keurmerk
De Wulverhorst is in het bezit van het PREZO-keurmerk van Stichting Perspekt. Dit keurmerk laat zien dat:
- bewoners en cliënten tevreden zijn
- wij prestaties voor deze cliënten structureel verbeteren
- onze organisatie verantwoorde zorg biedt en voldoet aan de eisen die de branche stelt
- we verantwoord ondernemen en voldoen aan de relevante wet- en regelgeving.
Binnen De Wulverhorst zijn onder andere een Melding Incident Cliënt (MIC)-commissie en een commissie Wet zorg en dwang (WZD) actief. Hieronder vindt u de leden van de commissies.
MIC-COMMISSIELEDEN:
- Jose Boere (voorzitter)
- Herman Horninge
- Jose Slootjes
- Cindy Valkenburg
- Sophie van den Berg
WZD-COMMISSIELEDEN:
- Cindy Valkenburg (voorzitter)
- Merle Kersten
- Jose Boere
- Rienke van Dam
- Lennert v.d. Klis
- Sophie van den Berg