

Cliëntenraad
Cliëntenraad
De cliëntenraad is een onafhankelijk en zelfstandig orgaan van cliënten, vertegenwoordigers van cliënten of andere personen met een specifieke deskundigheid of aantoonbare affiniteit met de cliënten van de Wulverhorst. Deze medezeggenschap van cliënten in de zorg is geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen 2018 (Wmcz 2018).
De cliëntenraad heeft verschillende rechten, waaronder:
· Recht op informatie
· Recht op overleg
· Recht om (gevraagd en ongevraagd) te adviseren
· Recht van instemming
· Recht van enquête bij wanbeleid
· Recht om een bestuurslid voor te dragen
De cliëntenraad heeft instemmingsrecht en mag advies geven over alle onderwerpen die voor de bewoners en cliënten van belang zijn. Het gaat hierbij om zaken als: de kwaliteit van de zorg, recreatiemogelijkheden, voeding, veiligheid, een fusie of verbouwing, etc. De cliëntenraad overlegt met en brengt advies uit aan de Raad van Bestuur. De cliëntenraad van De Wulverhorst bestaat uit 7 leden. De cliëntenraad werft nieuwe leden door geschikte kandidaten te benaderen.
Klik op onderstaande link om het jaarverslag uit 2020 te lezen.
Cliëntenraad Jaarverslag 2020
Klik op onderstaande link om het Cliëntenraad reglement te lezen.
Cliëntenraad reglement
Wilt u meer weten over de cliëntenraad of heeft u een vraag? Neem dan gerust contact met ons op via clientenraad@wulverhorst.nl.
Cliënttevredenheid
De Wulverhorst meet jaarlijks de tevredenheid van haar cliënten. In de thuiszorg wordt de tevredenheid gemeten met behulp van de PREM. Via de PREM kunt u uw ervaringen met de zorg met ons delen. Ook kunt u altijd uw ervaringen delen via www.zorgkaartnederland.nl. Op ZorgkaartNederland wordt de zorg van de Wulverhorst in 2021 gewaardeerd met een prachtige 8,6.